Friday, July 8, 2011

MISI FLOTILA 2 (Tidak dapat dilaksanakan)

Pelayaran Stefano Chiarini ditangguhkan.Sukarelawan Malaysia memutuskan tidak meneruskan pelayaran.Mereka di jangka pulang semula ke malaysia insyallah besok ataupun lusa.doakan semoga mereka semua selamat tiba dgn selamat dari mereka tersadai di negara asing yg tidak seaman malaysia..
Buliten Pagi TV3 pagi tadi melapurkan bahwa sukarelawan Malaysia dalam misi Flotilla 2 telah selamat sampai di lapangan terbang LCCT. Antara yang kelihatan dalam rombongan pulang ialah Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin dan ketua rombongan yang juga mantan Pengerusi Haluan Palestin, Haji Dr. Noorazman Mohd. Shamsuddin.

Flotilla 2 telah dilancarkan oleh Perdana Menteri pada 18 Jun 2011. Mereka kemudiannya telah cuba berlayar menerusi Greek untuk ke Gaza. Pelayaran mereka walau bagaimana pun tergendala akibat disabotaj di Greek. Akibatnya, rombongan sukarelawan Malaysia telah membatalkan hasrat meneruskan misi ini.
AYUH KITA HAYATI & AMBIL IKTIBAR DARI PERISTIWA YG BERLAKU SEPANJANG PERJALANAN MISI FLOTILA PEMBEBASAN GAZA INI..PASTI SEJUTA HIKMAH DISEBALIK KEJADIAAN.
 
 

No comments:

Post a Comment


Sila click untuk mengetahui perkembagan & aktiviti terkini kami

Lyn Amzah@Wanita Hari ini TV 3

Suara Kedamaiaan